Als we eenvoud en complexiteit op een rechte plaatsen, staan ze zó ver uiteen dat ze elkaar terug raken.

- Tom Neels -

OVER

Het begin...

Juli 1997 ging ik met knikkende knieën naar mijn eerste sollicitatiegesprek. Kort daarna kon ik starten. Mijn eerste bedrijfswagen was de oudste van de parking, gestolen geweest en bij het aanzetten van de ventilatie stoof het poeder van het brandblusapparaat in mijn gezicht. Met de atlas op mijn schoot ging ik op weg. Na een jaar kwam de evaluatie van mijn resultaten: beste omzetgroei, beste toename aantal klanten en stijgende marge. En toch, ik vond mezelf niet echt een verkoper. Ik dokterde gewoon uit hoe je het beter kon aanpakken en het lukte.

 

Ervaring...

In de jaren die volgden werden de opdrachten complexer maar de aanpak werd ook verfijnd. Het dankbare aan ervaring is dat je die meeneemt en opnieuw kan toepassen in een nieuwe omgeving.  Dé basisbehoefte is  interesse aangevuld met inlevingsvermogen, enthousiasme en focus. Maar ook  de durf om alles eens los te laten, afstand te nemen, te overzien en dan terug verder te gaan.


Delen...

Eerlijk is eerlijk, voor mij zeer belangrijk zijn uitdaging en afwisseling. Ik zoek het niet in extreme sporten maar in commerciële vraagstukken. Organisaties van mensen adviseren, begeleiden maar ook tijdelijk mee ondersteunen, dit is wat ik doe. Zo wil ik mijn passie, manier van aanpak en ervaring delen en ervoor zorgen dat deze verder succes brengt.

Tom Neels...  data:

  • West-Vlaamse kleigrond
  • Brugge, niet ver van de zee
  • ° 1973, juni, geloof niet in sterrenbeelden
  • 2 kinderen, echt toffe


  • Studie bedrijfscommunicatie & marketing
  • Ervaring sales & marketing
  • Gegroeid van basis tot directie
  • Met ongelooflijk veel goesting, nog steeds


  • Interesse in bijna alles, minst in voetbal
  • Geboeid door kennis, verrast door inzicht
  • Sport ja, als gezonde activiteit
  • Buiten, hier of ver weg, heel graag


  • Fictie en non-fictie
  • Lezen en schrijven
  • Geen koffie, wel thee
  • Serieus, zeker, als het moet




Zinnen die typeren...


  • Doorzetten, doorbijten, beloning pas aan de finishlijn en dan snel recupereren.
  • Buzz-words, teveel Engels, moeilijke termen en citeren van theorieën, het getuigt heel dikwijls van veel onkunde.
  • Verbeelding is zo krachtig. Het brengt een boodschap heel duidelijk zonder in woorden te moeten vertalen.
  • Vele grote verhalen zijn ontstaan rond een vuile keukentafel of in een rommelige garage. Zelden waren de bedenkers alleen.
  • Naïviteit, ook al is het maar even, is wel handig om na een tegenslag opnieuw volle bak te gaan.
  • Zonder het probleem te gronde te verstaan kan je geen juiste oplossing vinden.
  • Al die tijd dat we werken, we kunnen er maar voor zorgen dat het verschrikkelijk plezant is.
  • Grenzen stellen laat ons toe erbuiten te kleuren.
  • Als je over prijs praat dan heb je al verloren. Waarde, veel beter.
  • Avontuur, er is zoveel nog te ontdekken.
  • Op een top kan je niet blijven, hou daar rekening mee.